Писмо здравственим радницимa о ризику од тешких кожних нежељених реакција током терапије леком Tecentriq

Компанија Roche d.o.o, носилац дозволе за лек Tecentriq, у сарадњи са Агенцијом за лекове и медицинска средства Србије (АЛИМС), жели да Вас обавести о следећем:

Сажетак

• Тешке кожне нежељене реакције (енгл. Severe Cutaneous Adverse Reactions, SCAR), укључујући случајеве Stevens-Johnson-овог синдрома (СЈС) и токсичне епидермалне некролизе (ТЕН), пријављене су код пацијената лечених леком Tecentriq (атезолизумаб).
• У случајевима сумње на тешке кожне реакције пацијенте треба пратити и искључити друге узроке. У случају сумње на SCAR, примену лека Tecentriq треба одложити, а пацијенте упутити специјалисти за SCAR ради постављања дијагнозе и лечења.
• У случају да је потврђен СЈС или ТЕН, као и за било који осип 4. степена /SCAR, лечење леком Tecentriq треба трајно обуставити.
• Препоручује се опрез при разматрању примене лека Tecentriq код пацијената који у анамнези имају тешку или животно-угрожавајућу кожну нежељену реакцију током лечења другим имуностимулативним антиканцерогеним лековима.

Текст писма здравственим радницима можете погледати ОВДЕ .

Подсећамо да здравствени радници треба да пријаве сваку сумњу на нежељене реакције на лек Националном центру за фармаковигиланцу АЛИМС-а. Образац и поступак пријављивања можете пронаћи у функционалној области “Фармаковигиланца – Пријављивање нежељених реакција на лекове” .