Писмо здравственим радницима о ризику од тератогености и могућем развоју неуропсихијатријских поремећаја при примени лекова из групе ретиноида (ацитретин, адапален, алитретиноин, бексаротен, изотретиноин, тазоретен и третиноин)

Компанија Roche d.o.o. Beograd, носилац дозволе за лек Roaccutan ▼ (izotretinoin), капсула, мека и Predstavništvo Belupo, lijekovi i kozmetika d.d, носилац дозволе за лек Sona (adapalen), гел и крем, у сарадњи са Агенцијом за лекове и медицинска средства Србије (АЛИМС), желе да вас обавесте о следећем:

САЖЕТАК

Тератогеност
• Орални ретиноиди су веома тератогени и не смеју се примењивати током трудноће.
• Орални ретиноиди ацитретин, алитретиноин и изотретиноин морају се примењивати у складу са условима програма за превенцију трудноће код свих жена у репродуктивном периоду.
• Разговарајте са женама о ризицима лечења оралним лековима који садрже ретиноиде пре него што им пропишете ацитретин, алитретиноин и изотретиноин, користећи ревидиран и поједностављен едукативни материјал.
• Топикални ретиноиди су такође контраиндиковани код трудница и жена које планирају трудноћу, из предострожности.

Неуропсихијатријски поремећаји
• Код пацијената који су лечени оралним ретиноидима, ретко су пријављени случајеви депресије, погоршања депресије, анксиозности и промена расположења.
• Упозорите пацијенте који узимају оралне ретиноиде да може доћи до промене расположења и/или понашања и да они и чланови њихове породице обрате пажњу на то и обрате се лекару ако примете такве промене.
• Пратите све пацијенте који се лече оралним ретиноидима због евентуалне појаве знакова и симптома депресије и упутите их на одговарајуће лечење, ако је потребно. Посебну пажњу треба обратити на пацијенте са депресијом у анамнези.

Текст писма здравственим радницима можете погледати овде .

Подсећамо да здравствени радници треба да пријаве сваку сумњу на нежељене реакције на лек Националном центру за фармаковигиланцу АЛИМС-а. Образац и поступак пријављивања можете пронаћи у функционалној области “Фармаковигиланца-Пријављивање нежељених реакција на лекове” .